torsdag 3 februari 2011

Vecka två med weight loss challenge!

Ikväll har vi pratat om mellanmål och vatten samt mattider. Vi ska alltså äta 2-3 mellanmål utöver våra 3 mål mat per dag :) Frukost, lunch, middag + 2-3 mellanmål. Förstod ni redan? 2-3 mellanmål per dag! Det heter ju att man ska höra allt 3 gånger innan det fastnar ;)

Hur som helst så har min vecka sett ut på följande sätt:

WLC på torsdag så veckan börjar på fredag. Jag började med en herbalife shake. Den ersätter min frukost, sen lunch på jobbet och en shake som ersätter middagen :) Sen kom jag på att jag ska flytta om i lägenheten. Och inte en liten omflytt med en stol här och en matta där. Nej, två skåp med hyllor bytte rum, datorbordet bytte plats, matbordet bytte rum samt en hylla flyttade plats och ett skrivbord flyttade in i ett annat rum. Jag hade alltså kaos i 3 av fyra rum! Vi har en 3 rum och kök. Detta omflyttande med tillhörande uppredning tog hela helgen! Med pauser för måltider. Jag hade måltider enligt klockan. Men min mage går också efter klockan, efter ca. 3 timmar blir jag hungrig.

En utsvävning var ju tjejkvällen hos grannen P. Vi blev bjudna på quarngryta med qinua + grekisk sallad. Till det hade vi tzatsiki och avokado-gräddfildressing, mums! :) Vi drack vin till, ett vitt vin som jag inte minns vad heter, det var från Kalifornien i alla fall, något kaliforniskt vitt. Efter maten drack vi lite castillero del diablo, chardonney. Det slutade sedan med en sväng på Park och sedan till Arken. Där vi dansade hela natten :) Med tillhörande vätskeintag. Jag minglade så P och L (en annan av tjejkvälls-gästerna) blev riktigt irriterade! Det första vi gjorde var att besöka toaletten, och där hittade jag min första bekanta ;) Sen fick dom hålla i mej hårt ;)

På måndagen bakade jag en cheescake med vitchoklad. Detta var ju syndigt gott! Åt en bit på tisdagen när sambon kom hem från en jobbkryssning. Sedan har jag syndat med några bitar här och några bitar där....så resultatet av veckan tyckte ju inte jag att var så där värst bra.

Döm min förvåning när jag kliver på vågen (på deras fancy-våg på kursen) och jag har gått ner 1,8 kg!

Duktiga jag :) Jag ska fortsätta på samma linje! Men ingen tjejkväll och snart är cheescaken slut, och det ska inte bakas någon ny, så jag hoppas väl på ett liknande resultat :) Jag tror inte jag kan hoppas på ett bättre resultat!

Imorgon vattengympa!! Och så återkommer jag nästa vecka med en rapport!

portion quarngryta med qinua + grekisk sallad, tzatsiki och avokado-gräddfildressing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar