torsdag 17 februari 2011

Weight Loss Challenge vecka 4

Idag har vi pratat om frukost, kolhydrater och sätt att förbättra recept. Vi fick även 2 utmaningar!

1) Pröva på en ny frukt eller grönsak varje vecka

2) a ett favoritrecept och gör om det så att det blir hälsosammare och mera spännande

Att pröva en ny frukt varje vecka blir spännande! Men ett favoritrecept....jag har inga favoritrecept egentligen. Och de som jag har har jag redan ändrat på så att de är hälsosammare! Nåja, det kan jag ju ta i såfall...men ändå.

Denna vecka gick jag upp 600g. Det är i och för sig ingen katastrof, ibland måste det få gå back, men jag är ändå besviken. Jag hade trott att jag skulle ha gått ner. Fast, jag har fuskat med en massa småplock på kaffepauserna så jag tror att det är där felet sitter.

Förra veckan trodde jag att jag hade gått ner 200g, när jag fick pappret framför mej idag så såg jag att jag hade gått ner 1,2 kg!! Oj oj oj! Lite annat än vad jag trodde! Jag skannade mej nämligen förra veckan, men hade inte vikten för veckan innan med mej, och kom bara ihåg att jag hade haft en ,4 på slutet. Denna ,4 hade ändrats till ,2 så jag trodde att det var allt som ändrat. Postitivt överraskad för det! Men det hjälpte inte mycket när jag gick upp denna vecka igen.....Nåja, vi har varit på resa, firat 40 års kalas, och ätit tre rätters middag, druckit vin (jag) och det har varit lite si som så med vattenintaget. Så nånstans ska det väl märkas.

Sen har det allmänt varit en stressig vecka. Ser fram emot helgen! Då ska jag bara ta det lugnt :)

Nu blir det film! Inte för att fira, men för att jag ska få ta det lite lugnt och bara vara med sambon :) Härligt!!


Min våg och jag var lite oense innan jag gick på kursen. Jag steg på den och detta var vad den visade! Jag kunde inte annat än skratta! Vad i...?

Ja, jag kan ju i alla fall säga att om jag går upp ca. 100kg på en vecka utan att gå upp en enda klädstorlek så skulle det vara mystiskt....redan att gå upp så mycket på en vecka är väl en bedrift i sig :)

Ska ta ett "snack" med vågen i helgen och se vad den har att säga till sitt försvar!

2 kommentarer:

  1. man har nog byggt MAAAAASSOR med muskelmassa då, om man går upp 100kg utan att öka i klädstorlek :) kanske också pösiga klader

    SvaraRadera
  2. Hahaha :D Jo, jag kan i alla fall drömma om att jag sku ha gått upp 100 kg i muskler ;) För tillfället har jag tappat 1 kg i muskler :o

    SvaraRadera