fredag 4 februari 2011

Vattengymna och busstur

Idag hade jag vattengympa bokat på mitt schema! 15.30, vilken löjlig tid! Men idag passade det :) Slutade 14.30, så det var massor med tid!

Innan vattengympan var jag via emmaus, de har 50% rea, och jag tänkte utöka utkälädningslådan till barnen. Några skor skulle inte sitta fel! Och om det finns någå trevliga kläder så kan det också kännas helt rätt :)

Så jag kom därifrån med saker värda 23€ men eftersom jag funderade i kassan och avslöjade att jag måste fundera när jag handlar till jobbet, så fick jag det för 10€ istället för 11,50€ :) Så jag tänkte okej då!

Jag kan lägga upp bilder på det senare i bloggen :)

Sedan raskade jag mej till busshållplatsen, jag skulle endast åka 2 hållplatser, men jag hade 2 stora kassar, en med arbetssaker och en med emmausgrejer + min handväska och det faktum att det är halt! Så jag valde bussen!

Vattengympan gick bra :) Det var kul! Vi har kört samma pass förr så det känns vant och jag börjar få det på grej! Synd så ska jag följande två veckor ha vattengympa på onsdag....med annat pass då alltså. Vi hade även "cyklar", det såg ut som en ram med handtag fram och flytkuddar, en fram och en bak, och den skulle vi cykla på. Sen använda till armpressar, sen skulle vi stå på den och använda den till benpressar! Svårt det sista :p Det var nog balansövning samtidigt! Alltså, blandannat detta gjorde vi. Vattengympan tar 45 minuter, så nog hann vi med mer!

Den slutar 16.15, och efter det gick jag direkt i bubbelpolen, där satt jag och värmde mej en stund, sedan blev det duschen. Jag noterade att klockan var halv 5 när jag steg ur bubbelpolen, den närmade sig 25 före 5 när jag kom på att jag kan ta bussen hem från simhallen! Det är en bit att gå från simhallen till busshållsplatsen, 100 meter kanske. Men det gällde att skynda sig! Snabbt ur duschen, med handduken torkade jag mej torr, på med kläder, jacka, alla väskor med, sen skorna på, och skynda mej iväg. För bussen startar 16.40 från stan! Det tar 2-3 minuter för den att komma till "min" hållplats!

Hann jag? Jepp :) Jag hann endast fram till hållplatsen, hann inte ens kolla vilken tid den borde vara där, så såg jag att bussen kom! Det var bara att kliva på och känna att jag hade lyckats timea det rätt :)

Nu ska jag ta det lugnt! Kanske sy klart en kappa till mina fönster....det är på hälft, eftersom orken inte höll :p Så ska jag lägga in lite bilder till denna blogg!

Ha en bra fredag!!


En bild från simhallen som jag hittade på nätet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar