torsdag 23 juli 2009

Tillbakablick i fotosamlingen

Jag tittar igenom foton som jag tagit under midsommarhelgen. Det är inte ett så stort steg tillbaka, men i alla fall. Jag passar alltid på att ta naturbilder under alla tillfällen där jag har kamera :) Så även under midsommarhelgen! Även om det var ganska lite under själva midsommarfirandet.


Jag sprang omkring med kameran på en sommarstuga i österbotten när jag fick den fixa idén att fotografera vattenytan i en vattentunna :) Helt ok bild, det blev som jag hade tänkt, men motivet sku ju ha kunnat va mera intressant :p Hehe!

En bekants hund :) Han låg som en bamsebjörn helt flat. Han var så otroligt söt i den ställningen så jag blev ombedd att ta kort på honom. Han lyfte ju på huvudet när jag närmade mej, så jag fick gå halvvägs fram, vända mej med ryggen mot honom och be de andra tala om för mej när han lagt sig ner så att jag skulle kunna vända mej om och ta kort :) Detta foto är sen zomat efter att bilden är tagen. För så nära vågade jag inte gå. Han vill så gärna komma och hälsa, och förutom att han är större än han tror så skulle ju inte jag ha haft något motiv kvar att fota om han skulle ha kommit klumsande för att hälsa :)

Orkidéer
Kort och gott, det är i alla fall en blomma jag aldrig kommer att förstå mej på....de är vackra när de blommar, men så fort de har blommat klart så är det bara en pinne kvar och några blad...

Den här blomman (vet någon vad den heter?) Såg så cool ut! Som små fjärillar skulle ha satt sig ute på varenda liten blomma :) Blomman var vit med en röd "fjäril" men när "fjärilen" ramlat bort skulle blomman skifta i lila, om jag minns rätt. Hur som helst en häftig blomma :)


Det här är Mia, en cheferhund. Otroligt charmig, älskar att leka med stenar, trots att hon inte får, och "ägare" till det STORA saftiga revbensspjället hon hittade i en plastpåse på midsommarafton. Hittaren får behålla resonerade hon helt kallt! Och övriga gäster fick nöja sig med det lilla revbensspjäll som hon lämnade kvar i påsen.

Därtill bjöds på halstrad (? tror jag det hette, långsamt tillredd nära eld, tillrädd med både röken och värmen) lax. Otroligt god! Jag passade på att ta kort både av laxen och av elden. Här är alltså en bild på elden UTAN lax :) Ifall någon undrar.


Jag och blommor...de är vackra att se på men...någon som vet vad det här är?



Sedan vill jag bara tillägga, som inte har något med fotografering eller midsommar att göra, att Jenkkis Twisted Rasberry & Liquorice är fantastiskt goda :)
Samma kan jag dock inte säga om Kingis, även fast smakerna skall vara de samma....en usel kombination av två smaker. Någon annan är säkert av annan åsikt än jag :) Och tur är väl det!

Jag var i alla fall besviken på Kingis, men blev positivt överraskad när jag köpte Jenkkis tuggummi :)

Tänk på det här en annan gång: Jag köpte Jenkkis tuggummi efter att jag ätit Kingis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar