söndag 18 augusti 2013

Röster från andra sidan

Storyn låter skitbra! Ett par vars dotter dött i en drunkningsolycka försöker varna sina föräldrar från andra sidan.

De har flyttat till Venedig. Han för att jobba och hon för att glömma. Där träffar de en synsk kvinna som berättar att deras dotter vill att de ska lämna Venedig. Samtidigt som en figur klädd i röd regnrock dyker upp. Dottern drunknade i röd regnrock.

Storyn låter bra. Den låter lagom rysande, lagom skämmande, lagom vettig.

Direkt när jag sätter igång filmen inser jag att den är gjord på -70 talet. Efter kontroll vet jag att det rör sig om 1973. Nå, jag bestämmer mig för att ge den en chans.

Det är en trög film som inte ger någon form av rysningar före riktigt i slutet av filmen. Då är det så att hjärtat bankar, fram tills att man borde bli rädd....då förstör filmen all spänning som bygts upp genom att brutalt frånta tittaren all skräck.

Helt sanslöst värdelös film! Kanske bra på sin tid. Men någon thriller kallar jag det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar