tisdag 20 augusti 2013

Snabb snabbare snabbast!

Mycket sällan händer att jag vaknar före larmet ringer. Idag var en sådan dag. Jag vaknar och är pigg. Jag vet att jag inte har något att göra på morgonen, annat än morgontoalett och frukost. Så jag orkar inte stiga upp.

Till slut blir jag ändå hungrig så jag stiger upp, fixar frukostshake, dricker den. Borstar tänder. Sedan kryper jag ner i sängen för en stunds vila innan jag ska på jobb. För säkerhetsskull sätter jag larmet på 6.40, då behöv jag inte stressa till jobb, tänker jag.

Jag ligger och funderar, filosoferar, blundar...plötsligt blir jag medveten om ett ljud. Som att jag fått meddelande. Jag tar upp telefonen och tycker mig se en hundradels av en sekund bollen som betyder facebook meddelande. Sen slår skärmen svart och jag trycker igång ljuset igen. Inget meddelande. Vad konstigt! Men jag brukar ha dom där "100% säkert" stunderna då jag tror jag får meddelande eller att det ringer så jag bryr mig inte nämnvärt. Istället kollar jag hastigt uppe i högra hörnet för att bektäfta att larmet är på. 

Jag lägger ifrån telefonen. Hjärnan jobbar med halvfart. Plötsligt inser jag att larm-symbolen inte var där! Jag tar upp telefonen. Mina ögon ser siffrorna .23. Det tar en hundradelssekund till innan min hjärna kopplar 07.23!! FUUUCK! Jag flyger ur sängen, tackar högre makter att jag inte började 07.00 och att vad det bu än var som väckte mig faktiskt gjorde det!

Kläderna ligger klart bredvid sängen. Jag klär mej med full fart, sockorna i handen och full fart ut för trappan! Ut med cykeln och iväg!

07.29 låser jag min cykel! Jag måste väl kalla det rekord! Vad är det till jobbet...1-1,5km? Men jag var i tid! Jag började jobba kl.07.30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar