onsdag 21 augusti 2013

Gamer

Jag hade aldrig hört om filmen. Jag var inte med och valde den, utan jag accepterade den som filmval. På bara några sekunder kunde jag konstatera att det är ju som ett spel! Ja, det är det som är poängen, fick jag veta. Det är ett spel, spelat av riktiga människor, MED riktiga människor.

Det är möjligt att betala för att kunna styra en annan människa. Men det är också möjligt att välja att bli styrd av någon annan. Fångar kan användas i krigsspel där idén är att döda motståndaren.

Båda spelarna är människor. Levande människor. Styrda av en annan levande människa.

Men det finns ett sätt att lura spelet. Det finns ett sätt att ta sig ut....

En annorlunda film, som jag helt ärligt måste säga att jag inte riktigt har förstått. Jag måste nog se om den för att se vad det är jag har missat. Fortfarande en film jag tycker att jag skulle kunna se om.

Ja, filmen har inslag av det faktum att spelaren och karaktären inte behöver ha någon likhet. Den kvinnliga huvudpersonen är styrd av en överdrivet fet kåt man. Riktigt äcklande inblick i hur anonym man kan vara i dagens social närverk online....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar