tisdag 20 augusti 2013

Wanted

Oj vad längesen jag sett den här. När jag fick som förslag att vi skulle se den tillsammans med frågan om jag hade sett den blev svaret, kanske. Efter bara några minuter in i filmen förstod jag att jag hade sett den. Några minuter till och jag kom ihåg stotyn och twisten! Den är bra!

Jag gillar tanken att inget är omöjligt, inte ens att skjuta runt objekt.

Wesley är en utabetad kontors arbetare i ett värdelöst förhållande. En seriöst irriterande chef. Han lider av panikattacker där världen tycks röra sig i slowmotion.

Hans pappa har tillhört ett hemöigt samfund, eller vad jag ska kalla det, men nu har han blivit dödad, och mördaren är nu ute efter honom. Tillsammans med de övriga medlemmarna i samfundet tränas han i att döda, så att han så småningom ska klara av att döda mannen som dödade hans far,

Varför titeln är wanted kan jag inte förstå. Det säger inget om själva handligen.Tycket jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar