söndag 28 april 2013

Talang 2013??

Jag är på jobbet, sista dagen innan semester. Jag funderar skarpt vad det är jag behöver göra innan jag ska gå på semester. Jag ska t ut lite bilder och limma in i mappar, jag ska ta ut lite dokument, jag ska sortera foton på datorn som håller på att bli överhettad med alla miljoner foton som finns där! Alltså seriöst! Jag borde förbjudas att ha en kamera i handen! 1004 foton sedan augusti! Woops! Så många foton tar vi inte ut, så många foton behöver inte sparas....så det blev att TOTALsolla.

Jag väljer vilka jag ska ta ut, printar och gör flera saker samtidigt. Det går smidigt, jag till och med hjäler en del kolleger att radera deras avdelnings foton innan jag tar mina papper och hämtar mapparna, sax och lim. 

Jag sitter och klipper och klistrar när jag inser att jag har bilder borta. SUCK! Jag går tillbaka där jag lämnade resten av dokumenten, TYPISKT att jag lämnade foton bland dem så jag måste flänga fram och tillbaka i dörren! Jag går dit, lyfter på högen och tar sista pappret...eh...inga foton? Jag söker igenom högen...INGA foton?? 

Jag går tillbaka till datorn och printern....inga foton! Jag möter min kollega och nämner att jag har tappar bort en hel A4 med foton bara från det att jag lämnade datorn, satte av dokumenten och plockade med mig mapparna. Ja, svarar hon, du är duktig på det! 

Jag bara gapar! Hon säger det så neutralt, utan spår av sarkasm. Ja, svarar hon, alla har vi våra talanger. ...ja, jag hade ju önskat att jag hade en lite mer nyttig talang förstås...men visst, jag måste ju erkänna att det var rätt otroligt att jag lyckades tappa bort en hel A4 på knappa 100meter...INOMHUS!

Talangen fortsätter! Jag lämnar jobbet med alla vintersaker som jag inte behöver när jag kommer tillbaka från semestern. Jag cyklar hem och i tankarna funderar jag allt vad jag ska packa för min resa. Jag stelnar till mitt i ett tramp...LADDAREN! Jag har tappar min egen laddare....också talangfullt, tog jag den ur uttaget och den borde vara i vardagsrummet på vardagsrumsbordet redo att gå till en väska. Det är den inte! Så min kollega sa att jag får låna hennes. MEN den är kvar på jobbet....jag suckar och inser att minnestickan som är hemma och borde vara på jobbet gör att jag ändå måste cykla dit senare.

Väl hemma reder jag upp och organiserar medan jag snabbt skriver en status om min virrighet. Plötsligt inser jag att jag har 2 föeselsedagspresenter hemma som borde ha varit till mina kolleger...ena för 2 veckor sedan, men jag glömde ta den med innan hon gick på semester....den andra för 1 vecka sen, för jag bara inte fick den med mit till jobbet! Så jag bestämmer att packa in dom och ta dom med på samma gång. Samtidigt hittar jag ett motionskort som vi hade sagt skulle samlas in på jobbet och skickas alla samtidigt. Det går ut sista april, men jag ritar streck på dom och bestämmer att den ska också med. Så med alla saker packade cyklar jag en sista gång till jobbet. Samtidigt skriver jag på tavlan att jag har semester och info vem som är min vikarie, för den som vill veta men inte jobbar på min avdelning. Sedan en liten lapp om sista fredagen, som jag glömt att säga. Phu! Mycket nu!

I färskt minne ligger ett facebook experiment som gick fel. Tanken var väl god, men den urartade. Till det lägger vi lite mailkontakt som inte fungerade som tänkt.

Vissa har tydligen talanger! Jag undrar om jag kan ställa upp i talang 2013?? Undra om jag skulle ha chans att vinna eller om jag skulle lyckas tappa bort mig på vägen?? 

Det känns i alla fall skönt att få ta semester från alla måsten så att jag kan låta bli att involvera så många människor med min talang. Tack och hej! Leverpastej! En dag kvar! Sen åker jag färja hem till mamma och pappa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar