söndag 7 april 2013

Kundens funderingar

Jag är påväg ut från diskpentryt. Jag väntar på att tre killar ska ge mig fri passage, de är mitt uppe i någon livlig diskussion och ser mig inte, så jag väntar. När jag ser möjlighet smiter jag mellan.
Killen: Träng dej förbi du bara!
Jag tittar på honom, när han mopsar upp sig och verkar tuff. Jag noterar att han inte är hotfull så jag tar ett steg närmare honom, ställer mig på tårna så jag kommer jämnhöjd med honom och svarar med samma ton: Ja, det gör jag!
Killen: Är du nån sorts vakt här eller?
Jag: Nej, det är jag inte (fortfarande på tårna för att komma i jämnhöjd med honom)
Kompisen tycker att han borde kastas ut, på skämt. Jag hör, men noterar inte.
Killen: Men det står Arkipelag på dina tuttar (pekar hastigt på namnet och ser mig i ögonen igen, fortfarande tuff och uppnosig), vad gör du här då?
Jag: Jag är diskplockare, jag reder upp efter dej när du stökar till!
Killen vänder blicken uppåt när jag svarar, så tänker han efter, skiner upp och utropar: RESPEKT!
Han high-fivar mej innan jag leende lämnar kompisgänget för att sköta mitt jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar