tisdag 26 maj 2009

Naturfotograf



Jag tycker om att fotografera naturen! Det är avkopplande och kul! En blomma, ett blad, kan bli så vackert på bild :) Men sen igen så kan det bli en katastrof utan like.....tur att jag har digital kamera ;)


Gullvivan är så fin! Jag har gillat den enda sen jag första gången sjöng "Det är kväll här på stranden". Vet inte vems sång det är.
.... "just där gullvivan blommar får jag ro i min själ"....


Som tonåring sjöng jag och mina systrar den till och med på en 40-års dag :) Om jag minns åldern rätt... Jag har väl inte bästa sångrösten, men födelsedagsbarnet var nöjd!


Denna gröna växt hittade jag i en dikeskant. Jag har ingen aning om vad det är.
Den som vet får gärna upplysa mej om saken :)
Det är en ganska stor växt. Det syns kanske på bilden. Exakt hur stor vet jag inte, eftersom jag inte mätte den, eller hade något att mäta med heller för den delen!
Jag lekte med min kamera och prövade att fotografera solen, eftersom det lär vara omöjligt, fotot ska bli förstört. Det blev nog ett kort, men solen syntes inte, bara en ljus fläck i himlen.
Jag prövade att ta ett lövträd i motljus istället.
Gillar "i motljus" bilder, de får en mörk färg, nästan svart :) Så att allt annat utom konturerna blir otydliga och mörka.
Det finns en viss charm i det tycker jag!
Det ser dessutom ut som om solen verkligen lyser genom fotot :) Det gillar jag!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag hittade en liten vattensamling på ett berg.


De gröna mossorna var så fina!
En hög med stenar kan också vara fina! De var stora bumlingar! Trädet på bilden är ett ungträd :) Så hur stora som helst var de ju inte!
Ränderna i mitter är för att mina bilder inte ville organisera sig som jag ville utan på ett helt annat sätt.....suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar