lördag 23 maj 2009

Emmausfynd

Efter arbetsdagens slut passade jag på att göra en avstickare till Emmaus. Jag ville bara titta om de hade kvar handväskan som jag tyckte var så söt, förra gången jag var där.

Grejen är den att jag minns att den var söt, that's it! Så jag hittade alltså inte den. Men jag hittade en annan handväska, som jag tyvärr inte har på bild. Men jag bestämde att jag måste ha den, så jag satte den i en köpkorg (de har såna där!)

Jag bestämde att när jag en gång var där skulle jag titta på utbudet av kläder. Jag plockade plagg efter plagg i korgen! Oj! Har aldrig sett så mycket bra kläder i min storlek förr! Mest plockade jag åt mej shorts, för det saknas i min garderob.

Jag tog några olika storlekar. En som jag redan antog att var för lite, en som jag trodde skulle sitta perfekt och en som jag i mitt stilla sinne log när jag la ner, för den skulle med all säkerhet vara för stor, men jag måste ju pröva i alla fall!

Jag började med de par som jag trodde skulle sitta perfekt! ....för små! :o Gränsfall, men i alla fall. Suckande la jag undan dem och prövade de som jag trodde skulle vara för stora. Rädslan att jag skulle spränga knappen gjorde att jag snabbt tog av dem igen, de kändes MINDRE!!?? Fast storleken sa annorlunda.... Jag bestämde mej i alla fall för att pröva de par som jag med säkerhet trodde skulle vara för små. De satt som gjutna!! Vad?? Sista gången jag stirrar mej blind på storlekarna i kläderna! Nog för att jag inte brytt mej så noga förr heller så :)

Jag hittade också en härlig kjol! En rosa! Härligt tunn och precis jag! Tur så passade den perfekt :)

Två toppar hamnade också i korgen som sådant jag definitivt tänkte köpa. En långärmad topp, lila, jag har en likadann från förr och jag ÄLSKAR den :D Så den bara måste med! Så en kortärmad topp, svart och vit randig.

Men mitt största fynd ligger i skorna! Jag ägde inga högklackade skor! Jag har aldrig hittat skor som passar eller är bekväma. Alla har varit fula eller obekväma eller något annat... Nu tittade jag på skoj in i skoavdelningen. Skor från Emmaus? Tja, varför inte?

Prövade de första paret jag hittade, de råkade vara min storlek OCH passade som hand i handske :D ....öh...fot i sko... Perfekt!! Ner i korgen! Såg ett par till, måste pröva, för det var min storlek. OJ vad bekväma :o De ska också med!

Sedan tog jag en titt i korgen :) Bäst att gå till kassan fort som bara den! Jag som bara skulle titta!! Kalaset blev på 44€. Men för det priset skulle jag möjligtvis ha fått skorna i en vanlig affär :) Så jag är nöjd med mitt fynd!!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar