söndag 15 januari 2017

Bra service en lördag morgon

Bilden är en random bild, jag skulle kunna ta en egen bild, men jag valde att googla en logo.

Jag skulle tanka bilen. Jag räknade noga mina pengar, eftersom jag kände att jag vill använda mina småpengar. Jag plockade undan sedlarna och räknade slantarna....jag kan tanka för 19€ okej, det borde bli full tank det, med tanke på hur lite jag har kört.

Jag kör till bensinstationen. Logon kanske ger en hint om vilken. Jag tänker att jag måste kämpa med låset till bensintanken...det har jag alltid behövt göra. Men nehej! Den gick upp lekande lätt!

Men så tar jag slangen och ska tanka. ...maskinen nollar inte sig, så som den brukar göra...konstigt, tänker jag, och försöker tanka. Inget...."Hur kan man glömma hur man tankar?" tänkte jag, och satte tillbaka slangen och gjorde ett nytt försök....

Tja, bäst att gå och bekänna mina syndet, tänkte jag, och lämnade bilen otankad och gick in.

"Den vill inte ge mig bensin!" sa jag leende till mannen bakom disken. Han konstaterade hastigt att det berodde på att han hade varit morgontrött, han pillade på några knappar och meddelade att nu skulle den ge mig bensin. Så ut igen bara, och nytt försök! Gick som på dans! Fick EXAKT 19€, mycket stolt! Så jag gick in och meddelande att jag minsann skulle betala med mina småslantar, och att jag dessutom hade sedlar på köpet. Medan jag tömmer plånboken upp och ner räknar han mina pengar och meddelar att han nog inte behöver sedlarna.

....You say what??... "Har jag räknat fel?" frågar jag förvånat.

Han räknar klart, tar de sista slantarna och växlar de till en femma som han ger till mig. Plus de sedlar jag inte ens hade behövt ge....jamen, sa jag, då kan jag säkert tanka lite till då! Sa jag, och det fick jag såklart göra, jag fick tanka en gång till.

3€ fick den stackars bilen i sig. Om jag trugade! Det var nog det mest onödiga jag har gjort på länge! Och det meddelade jag i kassan också när jag gav tillbaka femman han hade gett åt mig.

Jag tackade och önskade honom en bra dag.

Vädligt sällan jag är på sånt strålande humör så tidigt på en LÖRDAG morgon! ...eller vilken morgon som helst egentligen, men speciellt på en helg!

Pst! Detta är mitt 500:ade inlägg. Just saying!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar