onsdag 5 juni 2013

Ett annat språk

Jag försöker lära mig ett nytt språk, eller i alla fall så att jag kan föra enklare konversationer och ha liten förståelse.

Jag frågar ord, skriver ner på dator, tränar och använder i skrift, på dator. Några fraser och ord har jag skrivit ner för hand på ett papper, för jag hade inte rätt dator. Två av dessa fraser är nya för mig, jag fick veta dem igår, jag skrev ner dem för hand, och idag kan jag till och med skriva dem rätt. De är naturliga för mig.

Samtidigt som ord jag lärt mig för längesen, jag har läst, använt, försökt lära mig men skriver av....är skrivna på dator!

Med stor intresse fattar jag detta just idag, just nu! Det jag egentligen hade som teori när jag gick i skolan, men som jag aldrig kände att jag fick bekräftad.

Jag lär mig faktiskt bättre om jag skriver ner det! Hej hopp! Nu ska jag alltså skriva hela min ordlista för hand!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar