onsdag 18 maj 2011

WLC - Jag lever inte riktigt som jag "lär"

Jag har lärt mej lite hur jag borde äta för att gå ner i vikt samt hålla min vikt. Jag ska äta regelbundet, frukost, lunch, mellanmål, middag och gärna ett mellanmål till nånstans.

Phy...morgonmål äter jag. En shake, precis som vanligt. Lunch äter jag, på jobbet. Mellanmålet till kaffepausen skulle verkligen kunna lämnas bort för det är inte ett bra mellanmål. Skulle behöva köpa nya mellanmålsbarer. Middagen.....den ska vi inte prata om. Jag skulle enkelt kunna göra en shake. Men jag vill inte. Jag tänkte faktiskt köpa nåt att laga till middag idag. Men jag gjorde inte.

Istället har jag tänkt att jag ska göra en shake. Sen jag kom hem har jag tänkt göra en shake. Jag bryr mej inte om att jag är hungrig. Idag blev det en reisumies med smör och jordnötssmör med ½ l vatten. Vet inte ens när jag blev hungrig.

Aj aj aj.... Jag går säkert upp i vikt....fast andra i min situation kanske skulle tappa vikt. Jag är nybliven singel. Så, nu var det sagt. Ju flera gånger jag säger det desto verkligare blir det.

Hoppas jag hittar en lägenhet snart. Sen blir det verkligt på riktigt!

2 kommentarer:

  1. Orka vännen! Huvudsaken är att du inte börjar tröstäta, och om du ändå känner för att göra det ska du äta kål, det är bra att knapra på men omöjligt att bli fet av.

    SvaraRadera
  2. Temumriken: Tack för tipset! Har faktiskt hoppat över middagen till förmån av choklad i olika former...vilket är ungefär lika illa....nu är chokladen slut i alla fall så bäst jag köpet hem lite kål att knapra på! Kål är ju gott! Tack så där annars också <3

    SvaraRadera