torsdag 27 januari 2011

Livet med träning

Jag vill ju börja med att tacka för allt stöd jag fick av mitt förra inlägg :) Ni båda som svarat kan känna er träffade! Tack! Ett svar på bloggen och ett på FB :) Och 109 pers som sett min sida de senaste 30 dagarna...ska jag tolka nåt av det?

Jag hoppar över det och återgår till nåt gladare! Idag är en ny dag, och den är inte lika som den dag jag senast skrev på :) Idag är jag på bra humör!

Tidigare i höst ... jo, jag vet att det är vinter, nästan vår nu... så skrev jag att jag gick en kurs i weight loss challenge, jag lovade updatera och allt möjligt....vilket jag inte gjorde. Nu gör jag ett nytt försök :) Jag har börjat på kursen igen, det är ett bra sätt att gå ner i vikt. Jag har kunskapen, inte kanske all kunskap men jag har hört den en gång i alla fall och är med på kursen mest för att få den berömda "piskan på ryggen"

Denna kurs har vi lite olika. Vi kommer att skriva matdagbok, som vi ska maila till vår couch en gång i veckan, detta är alltså på söndag, sen ska vi tinga vår couch på måndagen :) Härligt med rutiner! Det kändes inte bra att ringa couchen på hösten, för det kändes som att jag alltid ringde opassligt. Det var inte så men det kändes så. Ibland tränade min couch eller liknande. Så bättre nu tycker jag :)

Annat som är på G. Jag har börjat vattengympa, detta på fredagar den lämpliga tiden 15.30-16.15. Då INGEN jobbar och ALLA har möjlighet att gå! ....va? Är du av annan åsikt? Konstigt....ja, i alla fall så pusslar jag, var tredje vecka byter jag till onsdag :) Det har jag lov till, så länge det är någon borta på onsdagsgruppen :)

Sen har jag börjat med zumba :) Detta på tisdagar. Ett drop-in tillfälle. Vilket passar mej perfekt! Jag hade problem med min fot för ett år sen, cirka gurka, så att köpa en serie biljetter eller betala för en viss period skulle vara bortkastade pengar om jag sen får ont i foten igen :/

Både zumba och vattengympa är härliga träningsformer :) Passar mej perfekt!

Verkar detta vara ett stresskrivet inlägg? Isåfall är det för att det är det :) Sambon står och stampar foten i golvet och kastar menande blickar mot klockan ;) Hehe, nä, men nästan. Ska skjutsa honom nu. Men jag updaterar mer en annan gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar