fredag 22 januari 2010

Tillbakablick - Hösten

När jag var på besök till Esbo under hösten tog jag en massa bilder på höstens färger. Mest löv då :)

Den här bilden är tagen rakt uppåt, på gatan utanför var jag bodde. Bodde alltså hos en kompis.
Hur som helst, bilden är egentligen liggande nu, men jag tycker att det inte spelar någon roll. För den som är petnoga så sväng huvudet så att du har hakan mot hustaket :)

Har alltid varit lite fascinerad av stenar. Samlade på stenar som liten, men den samlingen åkte ut när jag blev äldre. Det var nog svårt att skiljas från den, så jag vet nog var den är än :) Inväxt blev den på bara något år, men jag vet i alla fall var platsen är :D Även om jag aldrig skulle kunna tänka mej att plocka in stenarna igen. Jag skulle ju inte kunna skilja på dem! Vilka var "mina" och vilka var bara där?

Hur som helst så var det nog mest blommorna som jag ville ha på bild på den här bilden.



Gillar ränderna på den här! Kanske framträder de mer eftersom den är blöt. Det hade just regnat. Det regnade väl hela natten om jag inte minns fel.

Gillar höstlöv! Skulle gärna ta in många och torka dem. Men jag upplever att färgen försvinner. Man får ett ganska "livlöst" löv. Ok, jag vet att det inte lever efter att ha blivit hoppressat och torkat, men i alla fall! Skulle vara kul om färgen i alla fall bevarades!

Speciellt sådana här löv gillar jag! Hela lövet är en speciell färg och endast en liten del någon annan färg :)

Fastnade för den här eftersom den låg så ensam på vägen :)

Fråga inte :) Gillade bara att roskisen är röd!

Tjusigt!! I alla fall tycker jag det. Bland alla bruna och tråkiga löv ligger en färgklick som lyser upp tillvaron :)

Ett till löv med en liten klick av en annan färg. Halva rött :) Dessutom ser det fräscht ut med alla vattendroppar!

Undra vad för nytta den här gör där? En färgklick det med förstås...men den kanske har en annan funktion? I alla fall hade...

Tyckte det här såg lite idylliskt ut :) En vit bänk under ett stort träd!

Igen :) En kvist där löven har en annan färg än resten av kvisten. Grön och gul istället för babybrun :p

Ett ensamt löv på gatan.

Den här är lite färgglad! Rött och grönt! :)

Löv på gatan gör att de kommer bra till sin rätt. All fokus på ett löv!

Gillar hösten! Alla färger! Regnet gör mej inget. Lite vatten på stenar och mönstret kommer till sin rätt :) Men ett stilla höstregn då, inte en rusk-storm! Och när hösten är slut ska vintern komma, med snö och kallt! Hösten ska vara på hösten, inte enda till vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar