måndag 11 januari 2010

Mens

Man kan ju fråga sig vad mens har i små sköna stunder att göra? Förr gillade jag inte mens alls. Tyckte det var kladdigt och äckligt. Med alla bindor och tamponger....att inte få ha dem längre än 4 timmar för att de ska vara hygieniskt.



Nu använder jag menskopp. I början var det jobbigt, för det tar lite tid att få den rätt. Nu tycker jag att den är helt super!!

Det bästa är helt klart "I genomsnitt behöver man tömma koppen 2-4 gånger/dygn."!

Jag kan sätta in den på morgonen och tömma den på kvällen. Jag behöver inte tänka på att byta binda, eller att behöva oroa mej över att jag har bindor eller tamponger, och så slipper jag allt kladd eftersom allt stannar i koppen :)

Senaste mensen så orkade jag inte koka koppen på morgonen utan valde att använda binda. Visst tyckte jag förr att menskoppen var fantastisk. Men nu VET jag att jag aldrig vill använda bindor igen :)

Därför tycker jag att mens passar under "små sköna stunder".

4 kommentarer:

  1. Visste inte att man kan ta bort sina egna kommentarer! Här var en kommentar på kinesiska eller liknande när jag lämnade min kommentar :) Orkar inte fundera hur jag ska ta bort min kommentar så den får stå där och inte förstå... :p

    SvaraRadera
  2. Det står att det är en kommentar mer än vad jag ser...ser någon annan den första kommentaren? Innan min första kommentar...

    SvaraRadera
  3. Nu har jag också köpt en :) Lite kråtigt, men jag antar man lär sig...

    SvaraRadera