tisdag 22 december 2009

Julkatter

Visst är han söt? Orsaken att han har den på sig är inte så söt :) Men i alla fall, förklaring kommer senare!

De har inte så mycket emot att ha något runt halsen, men jag vill inte att de har något runt halsen utan att de är utan uppsikt, så jag passade på att ta kort på samma gång :)

Helt skönt är det ändå inte, eftersom han försöker nog lägga sig ner och rulla sig för att det ska ramla bort, men några stora ansträngningar gör han inte.

Här ser vi nog största ansträngningen :) STRÄÄÄÄÄÄÄCKA på sig och klösa lite på mattan.

Han får den nog att snurra lite så att den inte är helt rakt på ryggen, men det är nog allt :)

Efter ett tag börjar han nog med tassen försöka få upp knuten :) I alla fall ser det ut så, då blir den lite lösare och till sist klättrar han ur den. Men det har jag inte på bild.

Han ser kanske lite förnärmad ut på den här bilden. Helt rätt färg för årstiden i alla fall :)



Egentligen satte jag scarfen på Tigger först. Han stod och jamade vid dörren till balkongen, antagligen ville han ut, men han får inte gå ut på balkongen! Bara till kattburen på balkongen, men dit kommer han via ett fönster och inte dörren.

Hur som helst så bestämde jag att han kan få scarfen på sig som "straff" :) Han gillade den inget vidare, men var inte emot den heller, så jag lät honom ha den på sig. Orsaken till att Dinho sedan fick den var att han mobbade stackars Tigger, så jag lät honom ha den på sig för att veta hur det kändes!


Här är alltså söta Tiggerkissen! Här står han framför balkongsdörren och har just fått på sig scarfen. Jag vill inte använda blixt när jag tar kort av Tigger....


För då bara blundar han! som här. Han gick bort till sitt klätterträd för att klösa lite.

Sedan lade han sig under en stund innan han fortsatte sin promenad genom lägenheten. Sedan retade ju Dinho honom, så jag flyttade scarfen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar