söndag 14 juni 2009

Jacob's Creek

Riesling
South Eastern Australia
Winemaking at our place has been a tradition since 1847 when Johann Gramp planted his first vinyard at the bank of Jakob's Creek.
This Riesling is dry, crisp and elegant, with attractive lemon and lime flavours. When chilled, it is perfetly suited to white meats, seafood and summer sallads at our place and your place too.

Det här är inget sällskapsvin. Jag drack inte vinet till mat och jag rekomenderar det verkligen inte! Första klunken var ok. Det första jag kom att tänka på var citron! Det är ett surt vin. Alldeles för surt för min smak. Det skulle säkert passa bra till rätter där citron eller lime förekommer. Jag tycker ändå att smaken var fräsch!
Inte ett vin jag köper flera gånger, om jag inte får specifikt rekomenderat vinet till någon maträtt.

Bilden är tagen från en annan blogg. Från en som verkar kunna sina viner och som är av en helt annan åsikt än mej :)

1 kommentar:

  1. Fast det passar utmärkt tillsammans med skagenröra :)
    Hur som helst inte ett vin jag köper igen.

    SvaraRadera