fredag 2 juli 2010

Jordgubbar ♥

Jag hade ifjol blommor på min balkong. Planterade i en sån här söt låda. Blommorna i sig var inte söta. Rangliga hemska saker! Klart, gillar man såna blommor så är de säkert fina, men de är inte fina på en balkong! Så jag skötte men inte, de fick torka bäst de ville på balkongen.

I år bestämde jag mej för att jag ville ha jordgubbar :) Så jag pratade om det länge och kom äntligen till skott! Köpte 5 plantor. Vissa säger att jag inte kommer att få så många jordgubbar av det, jag borde ha köpt fler, eller en jordgubbsampel. Nå, jag får väl snart svaret. Och jag tänker ju inte idka försäljning eller nåt. En gubbe här och en gubbe där att avnjuta räcker bra :)

Här är mitt underverk :) 5 små plantor i en liten låda! Vatten får de oftare än blommorna ifjol ;) Så de lever än ;)

Goda bär hoppas jag att detta blir :) Jag var som en 5 åring på julafton när jag hittade dessa halvmogna frukter :D Någon dag till så har jag bär :) Mums!! Den ena behöver nog sköljas...men det tar vi sen då det är dags ;)

Blommor och gröna frukter skvallrar om att jag får fler än 4 bär i år i alla fall ;)

En liten blomma tittar blygt fram under bladet.

En blivande jordgubb? En föredetta blomma? Jag hoppas på många gubbar från mina några plantor :) Sol får de i alla fall på balkongen! Ser fram emot första skörden :D Det blir väl en gubbe för mej och sambon att dela på ;) hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar