torsdag 8 oktober 2009

Dinho - bilder tagna med telefon

Synd att dessa bilder är tagna med telefon....men ska man fånga katterna "in action" så måste man ta till det man har! Telefonen var närmast, och även om jag skulle ha velat så tror jag inte att min kamera skulle ha varit den bästa för dessa närbilder.

Matte har just varit i duschen när Dinho bestämmer sig för att det är dags för en gosestund med Dinho. Han sätter sig tillrätta på mattes mage och efter en stund börjar han med, vad vi bara kan gissa oss till, sin favoritsyssla! Tvätta mattes hår :) Det var detta jag ville fånga på bild! Det blev ingen bra bild, den är suddig, men Dinho gör som när han tvättar sig själv. Slickar med tungan på mitt hår. Men sedan när han har tagit ett slick och skall fortsätta med nästa, så har han munnen full med hår (eftersom jag har längre hår än han ;) ). Så han måste försöka spotta ut det först! Det låter som att han försöker tugga på håret, men det gör han inte, har vi kommit fram till.

Här funderar Dinho nog vad uppståndelsen är om. Han ska ju bara gosa lite med matte! Och lite tvätta henne. Undra om han tyckte jag var smutsig? Jag hade ju just duschat!!

Dinho vet hur man uttrycker sin kärlek :) När inte skuffar och smek räcker till tar han sig ett riktigt kärleksnyp ;) Han biter inte hårt, men det känns!


Sova en liten stund kanske....men man kommer ju inte till ro med det där eviga knäppande med "kameran"...
Dinho sitter i mattes famn och funderar.

Här får han lite välförtjänt gos! Även om han föredrar att buffa med huvudet mot mattes huvud :)
Närbild på våran STORA Dinho. Han är alltså inte någon liten katt! Borde ha en jämförelsebild någångång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar